Do podstawowych zadań pracownika należy:
- Sporządzanie list płatniczych, zasiłków chorobowych i opiekuńczych pracowników Urzędu Gminy pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, interwencyjnych i prac społecznie-użytecznych.
- Sporządzanie list płatniczych dla umów o dzieło i zleceń zawartych przez Urząd Gminy
- Naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń
- Naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne opłacanych prze pracowników i zakład pracy od wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników publicznych, interwencyjnych oraz umów zleceń.
- Sporządzanie przelewów związanych z dokonaniem naliczonych wypłat.
- Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS.
- Sporządzanie raportów miesięcznych ZUS RMUA.
- Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 11) odnośnie dokonanych wypłat pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia i o dzieło.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wynagrodzeń z zachowaniem obowiązujących terminów Z-03, Z-06.
- Rozliczanie składki do PZU, sporządzanie deklaracji i przelewów.
- Sporządzanie wykazów do wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
- Sporządzanie wniosków o refundację i przekazywanie ich do Powiatowego Urzędu Pracy.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników interwencyjnych i publicznych.
- Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę pracownika.
- Prowadzenie spraw z zakresu prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych, w części płacowej.
- Sporządzanie list wypłat jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych
- Przygotowanie podjęcia czekowego na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, poleceń wyjazdu.
- Przygotowanie zaświadczeń do ZUS odnośnie przychodu uzyskanego przez pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy pobierających świadczenie emerytalne.
- Rozliczenie pożyczek z Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej
- Rozliczanie i naliczanie płac.
- Dekretowanie faktur oraz ich wprowadzenie do programu Home Banking celem przygotowania przelewów.
- Prowadzenie obsługi finansowo księgowej szkół, rozliczeń z ZUS-em i US.
- Opracowywanie projektów rocznych planów finansowych jednostek oświatowych, współdziałanie w tym zakresie z dyrektorami szkół
- Gospodarowanie środkami budżetowymi.
- Sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem mieniem szkolnym przez dyrektorów szkół.
- Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym faktur, rachunków, poleceń przekazywania środków i innych dowodów księgowych,
- Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątkowych jednostek oświatowych oraz sprawdzanie rozliczeń poinwentaryzacyjnych,
Przypominamy o terminie wpłaty I raty podatku od środków transportowych za 2006 rok !
Na podstawie art. 11 ust. 4 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych, osoby i jednostki uiszczają podatek od środków transportowych bez wezwania w kasie tutejszego Urzędu lub na rachunek: LBS Zduńska Wola o/Widawa 33927900070035093220000010.
Jednocześnie prosi się o wypełnienie i doręczenie załączonych dokumentów do Urzędu Gminy (II piętro, pok. Nr 28).
I rata podatku
Urząd Gminy w Widawie przypomina płatnikom, że dnia 15 marca br. mija termin zapłaty I raty łącznego zobowiązania pieniężnego (podatek rolny, leśny i od nieruchomości).
Przypominamy o terminie wpłaty I raty podatku od środków transportowych !
Urząd Gminy w Widawie niniejszym informuje, że termin wpłaty I raty podatków od środków transportowychmija z dniem15 lutego 2005 roku.
Na podstawie art. 11 ust. 4 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych, osoby i jednostki uiszczają podatek od środków transportowych bez wezwania w kasie tutejszego Urzędu lub na rachunek: LBS Zduńska Wola o/Widawa 33927900070035093220000010.
Jednocześnie prosi się o wypełnienie i doręczenie załączonych dokumentów do Urzędu Gminy (II piętro, pok. Nr 28).
IV rata podatku
- Prowadzenie obsługi finansowo księgowej szkół, rozliczeń z ZUS-em i US.
- Opracowywanie projektów rocznych planów finansowych jednostek oświatowych, współdziałanie w tym zakresie z dyrektorami szkół
- Gospodarowanie środkami budżetowymi.
- Sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem mieniem szkolnym przez dyrektorów szkół.
- Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym faktur, rachunków, poleceń przekazywania środków i innych dowodów księgowych,
- Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątkowych jednostek oświatowych oraz sprawdzanie rozliczeń poinwentaryzacyjnych,
Do podstawowych zadań pracownika należy:
- Sporządzanie list płatniczych, zasiłków chorobowych i opiekuńczych pracowników Urzędu Gminy pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, interwencyjnych i prac społecznie-użytecznych.
- Sporządzanie list płatniczych dla umów o dzieło i zleceń zawartych przez Urząd Gminy
- Naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń
- Naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne opłacanych prze pracowników i zakład pracy od wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników publicznych, interwencyjnych oraz umów zleceń.
- Sporządzanie przelewów związanych z dokonaniem naliczonych wypłat.
- Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS.
- Sporządzanie raportów miesięcznych ZUS RMUA.
- Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 11) odnośnie dokonanych wypłat pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia i o dzieło.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wynagrodzeń z zachowaniem obowiązujących terminów Z-03, Z-06.
- Rozliczanie składki do PZU, sporządzanie deklaracji i przelewów.
- Sporządzanie wykazów do wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
- Sporządzanie wniosków o refundację i przekazywanie ich do Powiatowego Urzędu Pracy.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników interwencyjnych i publicznych.
- Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę pracownika.
- Prowadzenie spraw z zakresu prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych, w części płacowej.
- Sporządzanie list wypłat jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych
- Przygotowanie podjęcia czekowego na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, poleceń wyjazdu.
- Przygotowanie zaświadczeń do ZUS odnośnie przychodu uzyskanego przez pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy pobierających świadczenie emerytalne.
- Rozliczenie pożyczek z Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej
- Rozliczanie i naliczanie płac.
- Dekretowanie faktur oraz ich wprowadzenie do programu Home Banking celem przygotowania przelewów.