Do podstawowych zadań pracownika należy:
 
- Sporządzanie list płatniczych, zasiłków chorobowych i opiekuńczych pracowników Urzędu Gminy pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, interwencyjnych i prac społecznie-użytecznych.
 - Sporządzanie list płatniczych dla umów o dzieło i zleceń zawartych przez Urząd Gminy
 - Naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń
 - Naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne opłacanych prze pracowników i zakład pracy od wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników publicznych, interwencyjnych oraz umów zleceń.
 - Sporządzanie przelewów związanych z dokonaniem naliczonych wypłat.
 - Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS.
 - Sporządzanie raportów miesięcznych ZUS RMUA.
 - Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 11) odnośnie dokonanych wypłat pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia i o dzieło.
 - Sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wynagrodzeń z zachowaniem obowiązujących terminów Z-03, Z-06.
 - Rozliczanie składki do PZU, sporządzanie deklaracji i przelewów.
 - Sporządzanie wykazów do wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
 - Sporządzanie wniosków o refundację i przekazywanie ich do Powiatowego Urzędu Pracy.
 - Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników interwencyjnych i publicznych.
 - Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę pracownika.
 - Prowadzenie spraw z zakresu prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych, w części płacowej.
 - Sporządzanie list wypłat jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych
 - Przygotowanie podjęcia czekowego na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, poleceń wyjazdu.
 - Przygotowanie zaświadczeń do ZUS odnośnie przychodu uzyskanego przez pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy pobierających świadczenie emerytalne.
 - Rozliczenie pożyczek z Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej
 - Rozliczanie i naliczanie płac.
 - Dekretowanie faktur oraz ich wprowadzenie do programu Home Banking celem przygotowania przelewów.
 
- Prowadzenie obsługi finansowo księgowej szkół, rozliczeń z ZUS-em i US.
 - Opracowywanie projektów rocznych planów finansowych jednostek oświatowych, współdziałanie w tym zakresie z dyrektorami szkół
 - Gospodarowanie środkami budżetowymi.
 - Sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem mieniem szkolnym przez dyrektorów szkół.
 - Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym faktur, rachunków, poleceń przekazywania środków i innych dowodów księgowych,
 - Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątkowych jednostek oświatowych oraz sprawdzanie rozliczeń poinwentaryzacyjnych,
 
Przypominamy o terminie wpłaty I raty podatku od środków transportowych za 2006 rok !
  Na podstawie art. 11 ust. 4 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych, osoby i jednostki uiszczają podatek od środków transportowych bez wezwania w kasie tutejszego Urzędu lub na rachunek: LBS Zduńska Wola o/Widawa 33927900070035093220000010.
 
  Jednocześnie prosi się o wypełnienie i doręczenie załączonych dokumentów do Urzędu Gminy (II piętro, pok. Nr 28).
 
I rata podatku
Urząd Gminy w Widawie przypomina płatnikom, że dnia 15 marca br. mija termin zapłaty I raty łącznego zobowiązania pieniężnego (podatek rolny, leśny i od nieruchomości).
Przypominamy o terminie wpłaty I raty podatku od środków transportowych !
  Urząd Gminy w Widawie niniejszym informuje, że termin wpłaty I raty podatków od środków transportowychmija z dniem15 lutego 2005 roku.
 
  Na podstawie art. 11 ust. 4 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych, osoby i jednostki uiszczają podatek od środków transportowych bez wezwania w kasie tutejszego Urzędu lub na rachunek: LBS Zduńska Wola o/Widawa 33927900070035093220000010.
 
  Jednocześnie prosi się o wypełnienie i doręczenie załączonych dokumentów do Urzędu Gminy (II piętro, pok. Nr 28).
 
 
IV rata podatku
- Prowadzenie obsługi finansowo księgowej szkół, rozliczeń z ZUS-em i US.
 - Opracowywanie projektów rocznych planów finansowych jednostek oświatowych, współdziałanie w tym zakresie z dyrektorami szkół
 - Gospodarowanie środkami budżetowymi.
 - Sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem mieniem szkolnym przez dyrektorów szkół.
 - Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym faktur, rachunków, poleceń przekazywania środków i innych dowodów księgowych,
 - Organizacja i nadzór przebiegu inwentaryzacji składników majątkowych jednostek oświatowych oraz sprawdzanie rozliczeń poinwentaryzacyjnych,
 
Do podstawowych zadań pracownika należy:
 
- Sporządzanie list płatniczych, zasiłków chorobowych i opiekuńczych pracowników Urzędu Gminy pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, interwencyjnych i prac społecznie-użytecznych.
 - Sporządzanie list płatniczych dla umów o dzieło i zleceń zawartych przez Urząd Gminy
 - Naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń
 - Naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne opłacanych prze pracowników i zakład pracy od wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników publicznych, interwencyjnych oraz umów zleceń.
 - Sporządzanie przelewów związanych z dokonaniem naliczonych wypłat.
 - Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS.
 - Sporządzanie raportów miesięcznych ZUS RMUA.
 - Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 11) odnośnie dokonanych wypłat pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia i o dzieło.
 - Sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wynagrodzeń z zachowaniem obowiązujących terminów Z-03, Z-06.
 - Rozliczanie składki do PZU, sporządzanie deklaracji i przelewów.
 - Sporządzanie wykazów do wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
 - Sporządzanie wniosków o refundację i przekazywanie ich do Powiatowego Urzędu Pracy.
 - Prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, pracowników interwencyjnych i publicznych.
 - Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę pracownika.
 - Prowadzenie spraw z zakresu prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych, w części płacowej.
 - Sporządzanie list wypłat jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych
 - Przygotowanie podjęcia czekowego na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, poleceń wyjazdu.
 - Przygotowanie zaświadczeń do ZUS odnośnie przychodu uzyskanego przez pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy pobierających świadczenie emerytalne.
 - Rozliczenie pożyczek z Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej
 - Rozliczanie i naliczanie płac.
 - Dekretowanie faktur oraz ich wprowadzenie do programu Home Banking celem przygotowania przelewów.