- Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu wymiaru obejmujących sołectwa :Chociw, Dębina, Goryń, Restarzew Cmentarny, Izydorów, Klęcz, Kocina, Korzeń, Łazów, Podgórze, Ruda, Sarnów, Witoldów, Wincentów, Wielka Wieś A, Wielka Wieś B, Zawady.
- Przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących wymiaru zobowiązań i opłat, ulg, umorzeń, odroczeń, rozłożenia na raty dotyczących w/w sołectw.
- Wydawanie zaświadczeń:
- potwierdzających figurowanie w ewidencji wymiarowej zobowiązań pieniężnych,
- zaświadczeń o braku podatnika,
- zaświadczeń o wielkości użytków rolnych
- Prowadzenie rejestrów podań, odwołań i skarg w szczególności dotyczących zobowiązań pieniężnych.
- Zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości i innych przewidzianych w ordynacji podatkowej dot. w/w sołectw.
- Przygotowywanie wezwań w szczególności:
- do złożenia informacji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny,
- do złożenia wyjaśnień,
- do usunięcia braków wniosku,
- Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych.
- Przygotowywanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych:
- pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie,
- pomocy publicznej w rolnictwie,
- pomocy publicznej dla przedsiębiorców w systemie SHRiMP dotyczących podatków,
- Prowadzenie Dziennika Korespondencyjnego.
- Przygotowywanie decyzji zmieniąjących na podstawie zawiadomienia o zmianie ze Starostwa Powiatowego w Łasku.
- Przygotowanie postanowień w szczególności:
- o wszczęciu postępowania,
- o zapoznaniu się z materiałem dowodowym,
- o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia,
- o odmowie wydania zaświadczenia.
- Przeprowadzenie kontroli i oględzin nieruchomości w związku z prowadzonym postępowaniem podatkowym.
- Prowadzenie rejestrów informacji podatkowych, potwierdzeń odbioru decyzji z zakresu wyznaczonych sołectw, aktów notarialnych.
Zakres wykonywanych czynności :
1) egzekwowanie terminowego składania deklaracji na podatek od środków transportowych i sprawdzanie rzetelności zawartych w nich informacji;
2) prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z wymiarem podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych;
3) opracowywanie dla potrzeb organów gminy projektów uchwał dotyczących określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
4) nadzorowanie terminowego uiszczania podatku od środków transportowych;
5) przyjmowanie i księgowanie zobowiązań pieniężnych osób fizycznych - podatek rolny, leśny oraz od nieruchomości;
6) dokonywanie analizy stanu zaległości w zobowiązaniach pieniężnych osób fizycznych oraz w podatku od środków transportowych;
7) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych na należności zaległe;
8) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie posiadanych uprawnień;
9) współpraca z Urzędami Skarbowymi w zakresie egzekucji podatkowych będących dochodami budżetu gminy;
10) przygotowywanie wniosków w zakresie zabezpieczeń hipotecznych;
11)organizowanie inkasa zobowiązań pieniężnych oraz rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki;
12) naliczanie prowizji dla sołtysów za inkaso zobowiązań pieniężnych;
13) opracowywanie dla potrzeb organów gminy projektów uchwał w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso;
14) uzgodnienie wpływów podatkowych i sporządzanie miesięcznych rozliczeń w zakresie poszczególnych rodzajów podatków;
15) opracowywanie wymaganej sprawozdawczości podatkowej oraz wszelkich rozliczeń dotyczących podatków;
16) odbieranie dowodów wpłat z wyciągów bankowych oraz ich księgowanie na kontach podatników;